Det tørstige folk foran Orange Scene kommer ikke til barerne, og derfor kommer der nu to nye barer og en drinksvogn til det tørstige folk.

Det er slut med at stå tørlagt i havet af mennesker foran Orange Scene, fordi der er for langt til barerne og for mørkt til at finde tilbage.

I et år med lighed som tema har Roskilde Festival taget på sig at skabe lige muligheder for hele publikumsmassen. Det gør de ved at bygge et par effektive barer ved de to højtalertårne midt på pladsen foran Orange Scene.

”Vi går ret meget op i at publikum får en god service, og på Orange Scene er der simpelthen tit for langt til barerne, når man er til koncert. Derfor har vi valgt at lave en bar ved hvert delaytårn med et relativt smalt sortiment. Man kan få en Red Bull, en vodka og en Tuborg Rå på fad – og det er det”, fortæller Lars Orlamundt, der er chef i Salg og Partnere på Roskilde Festival.

Cocktail-on-tab

Ved træerne mod tribunen kommer der desuden en drinksvogn, der ud af fire luger sælger tre slags cocktails i to størrelser.

Hele vinteren har repræsentanter fra festivalens barer uafbrudt samarbejdet tæt med dygtige fagfolk fra Boutique Lize om at udvikle et cocktail-koncept, der kan levere kvalitet i høj fart. Det har været hårdt arbejde, og resultatet er både noget surt og noget sødt, der får et skud nitrogen på vej ud af hanen. For det skal være godt, og det skal gå hurtigt.

”I år introducerer vi også konceptet cocktail-on-tab, hvor vi mixer lækre drinks på forhånd, som vi serverer igennem et anlæg, så du får en cocktail lige så hurtigt som en fadøl”.

Monitorering af salget

Baggrunden for de nye barer er en observation af salgsmønsteret ved koncerterne på Orange Scene. Det er et mønster, der tyder på, at dele af publikum ikke har haft god nok adgang til barerne, hvilket trods alt stadig for mange er en vigtig ingrediens i en opløftende koncertoplevelse.

”På Orange Scene har vi monitoreret salget, og der er kæmpe stigninger op til koncertstart, og når koncerten så går i gang, falder salget hurtigt. På alle de andre scener, hvor der er bedre tilgængelighed, der peaker salget inden koncerten, falder lidt og peaker så igen. Det vil vi også gerne have på Orange”, siger Lars Orlamundt.

De nye barer er bemandet en time før og efter hver koncert og står til rådighed for folket fra første koncert.

Skriv en kommentar